FOTONA ROSACEA/ACNE

fotona rosacea/acne

Behandling av rosacea og akne med Fotona laser

AKNE

Aktiv akne er en vanlig hudsykdom som rammer mange mennesker en gang i løpet av livet. Akne er mest vanlig i ungdomsårene, men for noen mennesker kan det komme så sent som i midten av tyveårene (voksen-akne) og vare lengre.

Laser Nd: YAG egner seg perfekt til å forebygge og tidlig redusere aknebetennelser. Laserlyset utrydder acnebakteriene i porene i huden og bidrar til en regenerering av kollagen.

ROSACEA

Rosacea er en kronisk hudsykdom og en akne-lignende tilstand som ofte har en betydelig psykologisk innvirkning på pasientene og påvirker selvtilliten deres negativt. Rosacea starter vanligvis med en rødme på kinnene, haken, pannen eller nese og kan komme og gå.

Noen ganger kan rosacea oppstå på brystet, i ørerene, på halsen og i hodebunnen. Hvis tilstanden ikke behandles, kan kviser lett utvikle seg og huden kan bli øm og følsom for berøring.

I alvorlige tilfeller kan nesen hovne opp og bli klumpete på grunn av overflødig vev (rhinophyma).

Laserbehandling av rosacea kan vise seg å være effektivt både for å redusere synlige blodkar og fjerne fortykkelse av huden assosiert med rhinophyma. Gode resultater er oppnådd ved hjelp av Nd: YAG laser.

HVA KOSTER DET?

Laser og IPL